torstai 14. heinäkuuta 2016

Ennakkomietintöjä: Ricky-Tick Big Band ja Julkinen Sana

Täytyy tunnustaa, että tämän kokoonpanon tuotanto on minulle yhtä kappaletta lukuunottamatta tuntematon. Toivon, että tuleva keikka muuttaa ristiriitaiset fiilikseni räpistä, sillä esiintymässä ovat Suomen ykkösräppärit. Uskon, että viihdyn, jo big bandin vuoksi, sillä olen heikkona isoihin kokoonpanoihin.
-Jani

Minun fiilikseni tämän illan keikasta ovat hyvin samalaiset kuin Janilla. En ole koskaan juurikaan pitänyt räpistä, mutta jo ajatus kunnon big bandista saa sydämeni pamppailemaan innostuksesta. Olen tarkoituksella vältellyt Ricky-Tick Big Bandin ja Julkisen Sanan tuotannon kuuntelua, sillä haluan muodostaa mielipiteeni täysin huomisen esiintymisen perusteella. Koska Ricky-Tick Big Band ja Julkinen Sana ovat kuitenkin saaneet paljon mediahuomiota, mm. viime viikonlopun Ruisrock esiintymisestään, on myös minun korviini kantautunut innostuneita ja ylistäviä kommentteja. Aionkin siis jättää ennakkoluuloni narikkaan, ja toivon mukaan minut voi illalla nähdä innostuneena tanssimassa Teltan valojen alla.
-Yelena

Täytyy sanoa, että hyvin samoilla linjoilla olen minäkin. Big band kiinnostaa paljon ja isolla kokoonpanolla soitettu musiikki on aina upeaa ja se sopii varmasti ohjelmanumeroksi telttaan. Rap-musiikki ei ole niitä henkilökohtaisia suosikkeja, joten illan solisteina toimivien räppäreiden musiikki on minulle aika tuntematonta. Olen kuitenkin nähnyt Palefacen kerran livenä ollessani festareilla järjestyksenvalvojana. Big bandin ja räpin yhdistäminen kuitenkin kiinnostaa ainakin sen verran, että kiinnostaa miten ne toimivat yhdessä. Toivon ainakin kuulevani illan aikana hauskoja sovituksia.
-Helena

Kuulin viime syksynä radiossa haastattelun, jossa juttelivat rap-artistit Redrama, Tommy Lindgren sekä Paleface. He kertoivat Ricky-Tick Big Band ja Julkinen Sana -kokoonpanosta, mikä kuulosti konseptina hirmu mielenkiintoiselta; jazzorkesteri yhdessä kolmen kotimaisen rap-artistien kanssa. Tämän jälkeen kun kuuli vielä otteen heidän tuotannostaan, oli allekirjoittanut vakuuttunut siitä, että tämä on kovaa kamaa:


 Ja nyt kun se vielä saapuu Jyväskylän Kesään, on tämä tyttö enemmän kuin innoissaan!
-Taru

Ricky-Tick Big Band ja Julkinen Sana tänään, torstaina 14.7. Jyväskylän Kesän Teltassa klo 21.30. Tee kuten taideagentit ja saavu paikalle!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti