tiistai 12. heinäkuuta 2016

Ennakkomietintöjä: Guardia Nueva, Saara Aalto ja Teemu Roivainen

Keskiviikkona 13.7. klo 21.30 Teltassa esiintyvät Guardia Nueva, Saara Aalto ja Teemu Roivainen.
Olen menossa katsomaan ja odotan innolla! Jyväskylän Kesän ohjelmalehtisessä kerrotaan, että konsertissa tango ja iskelmä kohtaavat musikaalimaailman. Mukana on myös Abban musiikkia. Olen saanut lapsena vahvan iskelmäkasvatuksen ja nykyään olen vannoutunut musikaalifani, sekä olen heikkona pauhaaviin isoihin orkestereihin - tämä konserttihan on siis kuin tehty minua varten! Esiintyvät artistit eivät ole minulle erityisen tuttuja entuudestaan ja luulen sen olevan hyväkin asia. Lisäksi kiinnostaa kovin, millainen Teltta on konsertti- ja ylipäänsä esiintymistilana, sillä en ole aikaisemmin käynyt siellä mitään katsomassa.

Moulin Rouge -elokuvassa vuosituhannen alkupuolella tehtiin uudenlaisia versioita tutuista kappaleista (esimerkiksi The Policen Roxannesta tango) ja lopputulos oli menestys. Odotan samanlaista innovointia huomisillan konsertissa.

Tässä YouTube-video esityksestä:


Guardia Nueva on vuonna 2001 perustettu tango- ja viihdeorkesteri, jonka kapellimestarina toimii Raimo Vertainen. Orkesterissa on kaikkiaan 15 soittajaa. Guardia Nueva on konsertoinut niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Orkesteri on tehnyt yhteistyötä monien huippuartistien kanssa.

Saara Aalto on lauluntekijä, joka nousi yleisön suosikiksi tultuaan toiseksi Talent Suomi 2007- ja The Voice Of Finland 2012 -kilpailuissa.

Teemu Roivainen on tangokuningas vuodelta 2014. Roivainen konsertoi aktiivisesti, yli genrerajojen, kuten huomisessa konsertissakin voi havaita.

Aalto ja Roivainen ovat tehneet vuonna 2015 yhteisen albumin "Tonight", jossa kuullaan muun muassa musikaalikappaleita.

Saara Aalto ja Teemu Roivainen ovat huomenna Mitä noi tekee?! -katuohjelmassa haastateltavina. Sinne siis, ja illalla Teltalle!

Huomista odottaen,
Jani

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti